Laatste reacties
    Een kijkje in het leven van een hostess

Hi,

heb zomaar even zin om eens op te schrijven wat het dagelijks leven van een hostess inhoudt. Liggen wij hele dagen op het strand en halen we iedere week hele nachten door?
    Euh...NEE!
    Het werk is niet alleen werk, maar zeker ook een levenswijze!
    Het reizen en het zien van andere culturen is super leuk, maar ook hard werken.
    Zo zijn we buiten onze werkuren ook 24/7 bereikbaar voor de gasten, dus mijn telefoon is dan ook nooit ver van mij vandaan. 's Nachts ligt ie naast me op mijn nachtkastje

3 keer per week haal ik met de bus alle vertrekkende gasten op om ze naar de luchthaven te brengen en blijf bij ze tot ze allemaal zijn ingecheckt.
    Gelukkig hebben we hier een hele gezellige luchthaven en gaan we dan met de buschauffeurs, autoverhuurders en concullega's van de andere touroperators koffie drinken. Als het vliegtuig geland is staan we de aankomende gasten op te wachten in de aankomsthal. Wijzen iedereen naar de bus of naar hun huurauto. Als de gasten allemaal hun koffers hebben gaan we met de bus alle nieuwe gasten bij hun hotel of appartement afzetten.

Dezelfde dag of de dag erna ga ik alle gasten langs om ze van informatie van de bestemming te voorzien, te adviseren welke excursie heb beste bij hun wensen aansluit en zien of alles naar wens is.
    Die week kom ik dan 2 keer in hun hotel of op een centraal punt voor een algemeen    bezoek zodat de gasten eventuele vragen kunnen stellen, uitstapjes of een huurauto reserveren of gewoon een gezellig praatje

Dan ga ik een paar keer per week naar kantoor om nieuwe boekingen te bekijken, mail te beantwoorden, excursies door te geven, de aankomst- en vertreklijsten te maken en de bussen en taxi's te bestellen voor de vertrekkende en aankomende gasten van de week erop. Het kasboek en de administratie moeten ook worden bijgehouden.

Tussendoor zoek ik ook naar verloren knuffels, telefoons of andere items die gasten weleens vergeten mee te nemen bij vertrek.

De dag dat ik vrij ben zit ik natuurlijk altijd gelijk op de goede plek en ga lekker naar het strand, de bergen in, een boottocht, snorkelen, op Jeepsafari.
    Volgende week een dagje naar Cairo!

Werkschema

Mijn week begint op vrijdag....

Vrijdag: in de ochtend hotelbezoeken en rest van de dag op kantoor enveloppen maken, mails beantwoorden en alle aankomsten nog eens controleren voor de avond .
    's Avonds transfer naar de luchthaven en weer terug met de nieuwe gasten.

Zaterdag: Welkomstbezoeken doen in alle hotels aan de nieuwe gasten. Dat kunnen 4 hotels zijn, maar ook 9. Soms is het een soort van presentatie aan een groep van 20, soms is het een bezoek voor 2 gasten.

Zondag: in de ochtend hotelbezoeken, op kantoor de aankomst voor die avond controleren en 's avonds naar de luchthaven zoals ook bij vrijdag beschreven

Maandag: Als zaterdag en naar kantoor om de aankomsten van de volgende ochtend nog eens te controleren.

Dinsdag: 's Ochtends vroeg naar de luchthaven zoals de vrijdag en zondag. Half in de middag begin ik dan met de welkomstbezoeken aan de hotels voor de nieuwe gasten.

Woensdag: 's Ochtends verder met de welkomstbezoeken aan de hotels voor de nieuwe gasten, rest van de dag op kantoor en eind van de middag beginnen met algemene bezoeken aan de hotels.

Donderdag: VRIJ :)

Zo ziet de week van een hostess er gemiddeld wel uit.
    Het werk is LEUK!
    Mensen ontmoeten, culturen en landen leren kennen, genieten van het weer en de omgeving...niiiice!

Deze winter ga ik de sneeuw in...Oostenrijk!
    Ben alvast Duits aan het spreken met de Duitse concullega's.
    Mijn Grieks hou ik trouwens bij door met de buschauffeurs altijd in het Grieks te spreken en hoop dat ik van de winter mijn Grieks niet vergeet, maar dat zal vast wel meevallen.